Устойчивостта на 111-метровата конструкция ще е осигурена с пилотно фундиране.
Готов е геоложкият доклад на терена, на който ще се извиси 111-метровият пилон “Рожен” за българското знаме в Родопите. Проучването е направено за да се изяснят инженерногеоложките и хидрогеоложките условия на терена от екип специалисти ръководен от професор д-р инж. Георги Франгов – председател на секция “Минно дело, геология и екология” в Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране.
През декември на мястото, в присъствието на представители на фондация „Наследсво в бъдещето” и редседателят и Симеон Караколев, бяха направени сондажи на дълбочина до 24 метра от теренната повърхност за вземане на земни и скални проби. Те са изследвани в специализирана лаборатория за определяне на физико-механичните показатели. На база резултатите фундирането на внушителния пилон ще е пилотно за да се осигури устойчивост на съоръжението. Стамотомановетоннте пилотите ще са на дълбочина повече от 17 метра в здраваа основа от мраморни скали (брекчи) .
”Отчитайкии геоложкия строеж, състоянието и състава на почвите и стоящите стоманобетонни пилоти ще гарантират стабилност на фундамента. Теренът е подходящ и от сеимичва гледна точка. След направата на строителния изкоп земната основа трябва да се приеме от инженер-геолог”, категоричен е професор д-р инж. Георги Франгов.
На база геоложкия доклад тази седмица започва цялостното финално проектиране на монумента на българското знаме.